اخبار داخلی, مصاحبه
شماره: 3743
1392/07/15 - 11:43
سلول درمانی آندومتریوز در مرحله تحقیقاتی است

Paola Panina Bordignon محقق ایتالیایی درمان ناباروری گفت: در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات از نمونه های حیوانی برای اندومتریوز هستیم و تلاش داریم که راه حل سریعی برای مشکل بیماران خود بیابیم.

دکتر  پائولا پانینا متخصص و محقق درمان ناباروری در گفتگو با "بنیان" درباره راههای تشخیص و درمان اندومتریوز گفت: در مراکز درمانی ایتالیا برای بیماران مبتلا به اندومتریوز بخش های لاپاروسکوپی ، باروری و مشاوره باروری تامین شده تا خانم هایی که دارای مشکل اندومتریوسیز می باشند و باروری آنها را پر مخاطره شده برنامه حمایتی و پشتیبانی انجام دهیم تا در طول این برنامه ها  از بافت های تخمدانی و خود تخمدان محافظت به عمل آید.
یافتن منبع سلولی ایمن برای درمان اندومتریوز مهمترین گام است
وی درباره به کارگیری سلول های بنیادی در درمان این ناهنجاری بیان داشت: ما پروژه هایی را در به کارگیری سلولهای بنیادی در درمان اندومتریوسیز در دست کار داریم که در مراحل اولیه و ابتدایی می باشند . در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات از نمونه های حیوانی برای اندومتریوسیز می باشیم و حتی فکر انجام این کار را از بانوان به ذهن خود خطور نمی دهیم و تلاش داریم که راه حل سریعی برای مشکل بیماران خود بیابیم . از این رو در پی یافتن منابع سلول های بنیادی می باشیم .
وی با بیان اینکه  در ایتالیات مجموعه ای از بانکهای خون بندناف وجود دارند تصریح کرد: اما گروهایی نیز وجود دارند که سلولهای بنیادی را از منابع گوناگون به دست می آورند زیرا معتقدند که این سلولها دارای پتانسیل بالقوه ای می باشند و نسبت به خون بند ناف کمتر ایمونولوژیک می باشند . 
پائولا پانینا در ادامه خاطر نشان کرد: از لحاظ تئوری می توانیم سلول های آلوژتیک را مورد استفاده قرار دهیم چرا که می تواند کارها را ساده تر سازد . زیرا اگر سلولهای بنیادی دیگری را مورد استفاده قرار دهیم وارد فرآیند بسیار پیچیده ای خواهیم شد . بنابراین دو منبع سلولهای بنیادی را می توان تعریف کرد :
1- سلوهای بنیادی آمینوتیک که در زمان وضع حمل از خون بندناف جمع آوری می گردد و آمینوتید از آن جدا می گردد.
2- سلولهای بنیادی مزانشیمی که تا حدودی خالص شده ، منجمد گردیده و برای مصارف آینده مورد استفاده قرار می گیرند. البته این نوع گران بوده و هیچ  بانکی  برای آن وجود ندارد.
 
بانک  خصوصی سلول های بنیادی آمنیوتیک در ایتالیا 
این محقق ایتالیایی با بیان اینکه همچنین می توانیم از سوپرنتال و کشت سلولهای بنیادی سوپرنتال استفاده کنیم که فاکتورهی رشد را برای به دست آوردن سلولهای بنیادی مورد استفاده قرار می دهند و امکان ایجاد سیستم ایمنی را دارد تصریح کرد: منبع دیگر سلول های بنیادی که شروع به استفاده از آن نموده ایم سلولهای پرده آمنیوتیک می باشند . در ایتالیا مایع آمینوتیک برای تشخیص ناهنجاریها به کار گرفته می شود و بانکهایی وجود دارد که فقط مایع آمینوتیک را ذخیره می کنند که معمولا از   جنین  بوده و بخشی از آنرا  برای انجام امور تحقیقاتی و بخش دیگر را برای ذخیره سازی و انجماد به کار می بندند. شرکتهای خصوصی وجود دارند که مردم و بانوان هزینه ذخیره سازی را پرداخت کرده تا این مایع برای مصارف آینده و به طور خصوصی در آنجا جمع آوری گردد زیر هیچ گونه واکنش ایمنی ایجاد نمی کند. ما در حال بررسی مایع امینوتیک و سلولهای بنیادی آن هستیم که چون در مراحل اولیه آن هستیم چیز زیادی را نمی توانیم درباره آن بگویم اما در حال بررسی اشکال مختلف آن بر روی غضروف و استخوان هستیم که نتایج بسیار مثبت و امیدوار کننده ای تا کنون به دست آورده ایم .
 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved